Persoonlijke blog van Marcel Spoelstra
28. jun, 2017
Veel accountants vermelden trots op hun website dat ze proactief zijn, maar meestal zijn ze dat niet. Helaas zijn accountants van nature reactief maar de clienten waarderen meer proactiviteit. Dat wordt ook door menig software leverancier gepropagandeerd in hun white papers. Maar wat is proactief zijn? Of is het modewoord? In de white papers wordt proactiviteit gekoppeld aan advieswerk en betekent het in hun ogen de financiële waarzegger op basis van uit de boekhouding genereerde voorspellingen. Maar is dit ook of het enige wat clienten willen? Onderzoek door Panalitix toont aan dat clienten gewoon meer hulp willen, meer frequent contact. En door dit contact kunt u meer declarabele toegevoegde waarde leveren. Een win win situatie dus.
Wat is dan het verschil tussen reactief en proactief? Hier volgen 20 voorbeelden. Mogelijk zijn er meer maar ik daag u uit om te kijken hoe u scoort op deze lijst:
En hoe hoog was uw score of die van uw accountant. Verdient u of hij het predicaat proactieve accountant? Veel succes!
Tel. 020-4820612
www.panalitix.nl
Meest recente reacties
07.06 | 09:53
Ik ben vandaag blij, bedankt Joshua Benjamin-leningsmaatschappij voor de lening die aan mij is verleend. Terwijl ik probeerde een lening te krijgen, werd ik verschillende keren misleid totdat ik de le
13.06 | 11:39
Beste Marcel,
Super goed artikel, ben het helemaal met je eens. Zou mooi zijn als ik dit artikel op LinkedIn kan delen. Helaas alleen op Twitter en Facebook.
Groet,
Valentijn Kortz
29.08 | 15:34
Kansen genoeg Paul. Accountants moeten Out Of The Box denken,
29.08 | 07:33
Nog een kans: MKB bedrijven en ZZP’ers hebben een probleem met het verkrijgen van financiering en een kennisachterstand op het gebied van financieringsinstrumenten.