The Perfect firm NOW / Londen 31 maart 2017

The Perfect firm NOW / Londen 31 maart 2017

Zou het niet mooi zijn als uw kantoor geassocieerd wordt met succes? Dat is de wens die door veel accountants wordt gedeeld. Voor hun is geen droom te groot. Maar de toekomst wordt bepaald door de sterkte van uw vertrouwen en doorzettingsvermogen om uw ambities te realiseren. Dus waarom wacht u tot morgen als u NU de belangrijkste stappen kunt zetten om dit bereiken? U moet zich niet verdiepen in de fundamenten van het kantoor van morgen maar in die van vandaag. Want u kunt het NU realiseren! Gebaseerd op decennia ervaring in coaching van accountantskantoren komt Rob Nixon van Panalitix tot 8 kenmerken van een succesvol kantoor van NU:

Doelgericht

Veel kantoren zijn op zoek naar hun drijfveren (WHY). Het kantoor NU heeft zijn drijfveren duidelijk gedefineerd, het weet waarom het bestaat en heeft zijn doelen bepaald. Alle handelingen vinden hier zijn grondslag. Uw weg naar succes start bij de kern. Alleen als u uw drijfveer, uw WHY begrijpt dan zult u uw doelen realiseren. Dit is de basis waarop u uw kantoor kunt bouwen. Mocht u het spoor bijster zijn dan kunt u hierop altijd terugvallen om weer de juiste beslissingen te nemen.

Cloud gericht

Uw kantoor NU zou de meerderheid van de clienten moeten bedienen via internet toepassingen. Of tenminste een strategie hebben die daarop gericht is. Doelstelling zou moeten zijn zoveel mogelijk in de cloud of tenminste 80% van de clienten. De huidige boekhoud- aangifte- en salarispakketten gaan in een record tempo allemaal in de cloud. U kunt niet achterblijven wilt u niet op achterstand komen van uw concurrenten.

Waarde gericht

Het kantoor NU factureert niet op basis van uurtje factuurtje als een project is afgerond. Uw waarde is gebaseerd op kennis en communiceert u net als de prijs voordat het werk start. U moet dit aan iedereen binnen uw kantoor leren. En als iedereen dit begrijpt moet u dit implementeren in uw workflow en een nieuwe facturatie methode kiezen. Een omzetgroei van 30% is mogelijk met deze aanpak.

Client gericht

Het kantoor NU biedt een breed assortiment van diensten. En het zorgt ervoor dat clienten alle diensten kopen die ervoor zorgt dat zij hun doelen realiseren. U moet de minder winstgevende diensten identificeren en afscheid van nemen en nieuwe winstgevende diensten introduceren. Bovendien moet u zich ervan verzekeren dat alle medewerkers uitmuntende service verlenen. Dit is een belangrijke stap om een groei van meer dan 20% per jaar te realiseren

Efficiency gericht

Het kantoor NU gebruikt de meeste innovatieve aanpak zoals scan en herken, promoot digitaal factureren. Dit met het doel om de doorlooptijd te versnellen en uitbreiding van het dienstenpakket te kunnen aanbieden. Met de juiste efficiënte werkwijze kunt u alle projecten binnen 80% van de gebudgetteerde tijd realiseren. Efficiency bepaalt de capaciteit van kantoor. Een goede implementatie van efficiency bevorderende aanpak verbetert de capaciteit al snel met 35%.

Marketing gericht

Het kantoor NU maakt gebruikt van content marketing, social media en onderscheid zich hiermee van andere kantoren en verkrijgt zo nieuwe clienten. U moet leren op welke niche te richten. En heeft u dat gedaan dan kan u zich focussen op die doelgroep. Vind uw ideale kopers door een duidelijke afbakening van uw doelgroep. U moet zichtbaar zijn op het internet, web-dominantie genaamd. Laat blijken dat u het kantoor bent waar men moet zijn.

Cultuur gericht

Het kantoor NU moet een teamcultuur smeden van saamhorigheid en betrokkenheid. Uw team is gemotiveerd. U moet bouwen aan een kampioensteam. Elk teamlid moet weten wat te doen en hoe. U creëert een omgeving dat succes bevordert. U stimuleert permanente educatie met als doel meer winstgevendheid. Alle medewerkers moeten 100% gefocust zijn om per opdracht tijd te besparen.

Impact gericht

Uw kantoor NU heeft een sterk gevoel om goed te doen. Door uw toedoen kunt een enorme impact hebben op het welzijn en succes van uw clienten. Wees bewust van uw bijzondere positie dat u andere kan inspireren, motiveren en doceren zodat zij positieve resultaten kunnen realiseren.

Spreekt dit u aan? Dan hoeft u alleen deze kenmerken te realiseren om een succesvol kantoor te realiseren. Rob Nixon CEO van PANALITIX vertelt u in zijn roadshow The perfect firm komende maand in een seminar van een dag uitgebreid hoe dit realiseren. Ik nodig u uit om met mij mee te gaan naar zijn seminar in Londen op 31 maart 2017. Surf naar / voor meer informatie.

Deel dit artikel